Category Archives: Tips & Panduan

Tips kulit sihat semasa kehamilan

Assalamualaikum mommy, harini marina nak kongsi sesuatu dengan anda. Iaitu tips kulit sihat semasa kehamilan. Saya kongsikan serba sedikit dengan anda ye. Semoga ia memberi manfaat. saya tahu, orang perempuan ni..walau dalam keadaan apa sekalipon, dia tetap nak cantik. congrats mommy mengandung yer..apa perasaan mommy? teruja kan..excited kan… Namun, perubahan yang mungkin terjadi kepada kulit […]

5 Makanan Kaya Zat Besi Untuk Anemia

Selamat petang mommy semua! Hari ini Marina nak kongsikan makanan yang kaya zat besi untuk anemia. Mommy rasa susah ke nak cari makanan yang kaya zat besi? Jom tengok apa marina share… Makanan kaya zat besi diperlukan bagi mereka yang mempunyai anemia, iaitu kekurangan jumlah sel darah merah atau bilangan hemaglobin dalam darah. Biasanya, mereka yang mengalami […]

12 CIRI-CIRI: SEORANG PENGASUH YANG BERKUALITI

Terdapat beberapa ciri-ciri pengasuh yang berkualiti harus ibu bapa peka sebelum mengambil keputusan untuk menghantar anak dibawah penjagaanya. Kelayakan seperti Kursus Asuhan Permata (KAP) adalah kelayakan minima di Malaysia atau pengalaman dalam penjagaan anak. Secara idealnya, pengasuh harus mengetahui mengenai penjagaan kanak-kanak dan jika mempunyai latar belakang perubatan adalah bonus buat pengasuh itu Kenal pasti […]

13 Petua Terbaik Didik Anak Jadi Soleh Dan Solehah Sejak Kecil

13 Petua Terbaik Didik Anak Jadi Soleh Dan Solehah Sejak Kecil Sebut soleh dan solehah,semua orang nak anak dia jadi anak soleh dan solehah kan? Kak fara pun nak. Tapi jangan nak sekadar di mulut sahaja. Usaha dan tindakan tu perlu seiring taw.

Tips Pilih Susu Formula Terbaik Untuk Bayi

Tips Pilih Susu Formula Terbaik Untuk Bayi “Aduh, banyaknya jenama. Pening kepala nak pilih. Kalau aku tanya ‘promoter’ ni, nanti mereka mesti kata produk mereka yang paling bagus. Kalau baca label pun, bukannya faham sangat. Hmmm.. Menyesal pula tak cari maklumat dan tips memilih susu formula yang sesuai. Nanti kena datang baliklah nampaknya.”

Skip to toolbar